me :)

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, July 11, 2011

CIKGU alia ?

salam 
hye guys ~


lame sangatsangat tak menjenguk blog ni . sian die dah berhabuk . hehe . maap la blog ye , aku semakin busy sejak masuk UPSI ni , ye la , nak jadi cikgu la katekan :) *oke , busy yg bukan dibuat2 . hee . hmm . aku masok sini , jadi satu je impian aku iaitu untuk bergelar CIKGU ALIA atau yg sama waktu dengan nye . hee . setelah masuk sini , banyak benda yg aku pelajari . tak kisah la dari segi ape pon , semua nye aku belajar sesuatu yg baru . 


dah nak sebulan aku dok sini , harihari jadual yg sama . pagi pukul 8 dah start kelas , tp kene kuar kol 7 sebab kene naik bas gi kampus . then petang mostly jadual sampai kol 7 malam . letih tapi takpe , demi mase depan aku , aku kene kuat . aku kene bertahan . huhu . ni nak mencoret sket jaduak kuliah aku sepanjang minggu *setakat ni la :)


isnin     : elementary mathematics (8-9 pg) , teknologi maklumat (9-11 pg) , tutorial mathematics (3-4 ptg)
selasa  : lab IT (8.30-10.30) , fizik (5-7 ptg)
rabu    : elementary mathematics (8-10 pg) , TITAS (4-6 ptg)
khamis : fizik (9-10 pg) , kimia (10-11 pg ) , foundation BI (5-7 ptg)
jumaat :  kenegaraan (8-10 pg ) , bahasa melayu (3-5 ptg) , kimia (5-7 ptg)


yeah ! sekali pandang macam tak padat , tp padat sebenanye . ye lah kan , dr kolej nk g kampus jauh . pastu ade pulak dewan kuliah yg kat taman bernam , jauh lagi dr kampus , kire kene tukar bas pulak . haihh . penat ! tapi tak pe , kene gak kuatkan diri . huhu .


hmmm . one more thing , sejak masuk u , kesihatan aku asyik terganggu je . luaran nampak ok , tapi dalaman , aku sakit . haha . g klinik haritu dr terpakse bg ubat tahan sakit sebab aku selalu sgt sakit . sampai macam tu sekali . pastu dr bg plak multivitamin , nak soh selera aku naik sebab aku kene naik kan berat lagi 10 kilogram ! huh ! mmg tak la kan aku nak naikkan berat aku ni kan . huhu . 


hmm , kesimpulannya . aku suke dok kat sini . bnyk dugaan , tapi seronok . aku kene kuat ntok hadapi semua ni sebab aku kene kejar citacita aku yg aku impikan sejak kecik .




bakal CIKGU ALIA :)




oke lah . nnt dah dapat lappy , senang sikit nak update selalu . hehe . bye all . semoge hari korang ceria selalu :)


p/s : aku rindu kat dak2 EDC :(

2 comments: